Nej tak til reklamer

Nej tak til reklamer, og måske aviser!

Private adresser har mulighed for at afvise modtagelsen af adresseløse forsendelser.

Der er etableret to muligheder for at sige nej tak til reklamer. Aftalen er bl.a. forhandlet på plads med forbrugerombudsmanden, og er gældende for alle, der omdeler adresseløse forsendelser.

Begge ordninger træder i kraft d. 27. april 2009.

 

Modtagere – private husstande.

En privat adresse kan tilmeldes, hvis der på adressen er etableret et afleveringssted, dvs. brevindkast (brevsprække), brevkasse (postkasse) eller brevkasseanlæg.


”Reklamer – Nej tak”

 


Alle skal respektere mærket og helt undlade omdeling af reklamer. Kan dog omdele telefonbøger, lokale vejvisere og aftenskolekataloger. Aviser, offentligt informationsmateriale, valgbrochure, kirkeblade og lign. ikke kommercielle skrifter kan også omdeles til adressen.

Nogle borgere ønsker at blive fri for at modtage lokale ugeaviser mv., de kan tilmeldes en udvidet ordning – ”Reklamer og gratis aviser – Nej tak”.


”Reklamer og gratis aviser – Nej tak”

 


Alle skal respektere mærket og helt undlade omdeling af reklamer, telefonbøger, lokale vejvisere, aftenskolekataloger samt aviser og andre skrifter. Adresser der er tilmeldt denne ordning kan alene forvente at modtage offentligt informationsmateriale.