Forsikring

Som omdeler er du forsikret
Straks du bliver ansat som omdeler, er du forsikret. Men det er kun dig som person, vi kan forsikre – ikke dit tøj, din cykel m.v. Skulle du komme ud for uheld, mens du er på job som omdeler, skal du straks kontakte firmaet, du omdeler for eller din nærmeste overordnede. Hvis du ved et uheld kommer til at ødelægge noget ude hos de husstande, du leverer aviser og tryksager til, vil dette også blive dækket af firmaets forsikring.

Dette dækkes af firmaets forsikring

• Tænder – hvis du falder og beskadiger dem under omdelingen.
  • Briller – hvis de bliver ødelagt under omdelingen.
  • Arbejdsskader – ved alvorlige ulykker underomdelingen.

Det dækkes IKKE

• Hundebid og ødelagt tøj efter hundebid. I følge loven skal hundens forsikring altid betale.
  • Dit tøj og din cykel. Dette kan vi ikke dække, da det er din ejendom. Skal dækkes af familiens indboforsikring. Spørg dine forældre om I har tegnet en indboforsikring.
  • Uheld, hvor en bil er indblandet. Dækkes altid af bilens ansvarsforsikring – husk derfor altid at notere bilens nummerplade.

Beredskabsplan

• Brancheforeningen har via et samarbejde med Falck Healthcare, tegnet et beredskabs abonnement, således at omdelere kan få krisehjælp, såfremt der skulle ske alvorlige hændelser, hvad vi ikke håber, bliver aktuelt.